Még el sem kezdődött a világbajnoki döntő, de egy dolog máris teljes bizonyossággal kijelenthető: a holland foci diadalmaskodott! Két olyan csapat játszik a labdarúgó világbajnokság döntőjében, amelyiknek ennél hasonlóbb már nem is lehetne a stílusa. Két olyan csapat játszik a labdarúgó világbajnokság döntőjében, amelyik látványos, technikás futballt játszik. Most már azt is ki lehet jelenteni, hogy két olyan csapat játszik a labdarúgó világbajnokság döntőjében, amelyik totális futballt játszik. Röviden: mindkét csapat holland futballt játszik!

Napok óta örlődök. Egészen pontosan amióta világossá vált, hogy Hollandia-Spanyolország döntő lesz a világbajnokságon, azon örlődök, hogy előzetesként mit írjak erről a mérkőzésről. Nos, a lehető legőszintébben bevallom: akármelyik csapat nyeri meg a világbajnokságot, nem leszek, mert nem lehetek felhőtlenül boldog. Akármelyik csapat veszíti majd el a vb-döntőt, hiányérzetem lesz. Tudom, hogy csak az egyik csapat lehet világbajnok, most pedig mindkét csapat megérdemelné, hogy világbajnok legyen. Nem hiába vártam eddig az írással. Az az igazság, hogy nem én akartam legírni azokat a megkerülhetetlen és megcáfolhatatlan tényeket, melyek ezt a két csapatot millió szállal egymáshoz kötik. Szerencsémre megírták mások, és tiszta szívből ajánlom mindenki figyelmébe a spanyol szurkerblog vb-döntőt felvezető írását és a Sportgézán található előzetest.

Röviden erről szól a történet: A spanyol labdarúgó válogatott játéka döntő mértékben a Barcelona játékára épül. Az pedig köztudott dolog, hogy a Barcelona utánpótlás-nevelése már legalább három évtizede holland szakemberekre van bízva. Maga a focipápa, a totális futball atyja, Rinus Michels kétszer is megfordult Barcelonában. Ám igazából a focipápa legjobb tanítványa, a világ valaha volt egyik legnagyszerűbb labdarúgója és edzője, a tiszteletbeli katalán, Hollandia legzseniálisabb futballistája, Johann Cruyff vitte tökélyre az elkezdett munkát. Az utóbbi évtizedekben holland focisták és edzők egész sora játszott a Barcelonában. Mostanra teljesedett ki az FC Barcelona játékára épülő spanyol fociválogatott aranygenerációja.

Mindannyian, akik szeretjük a szép focit, az utóbbi években csodáltuk a Barcelona és a spanyol válogatott játékát! A hamisíthatatlan holland gyökerekkel rendelkező Barcelona és spanyol fociválogatott játékát!

Nekem a totális futball jelentette az első fociélményémet, ezt meg is írtam korábban itt, a holland blogon. Csak évekkel később tudatosult bennem, hogy nálam a lehető legmagasabbra került a mérce. Talán azért is van az, hogy az 1970-es évek holland válogatottja után csak a mostani Barcelona volt az a csapat, amelyikre azt bírtam mondani, hogy tud focizni. Tudom, bennem van a hiba, mert azért az elmúlt 40 évben még volt egy-két nagyon-nagyon jól játszó focicsapat, de enyhítő körülményt jelent számomra Hollandia és a totális futball iránti rajongásom.

Nagyon is igaza van a Sportgézán publikáló Hegedűs Henriknek, miszerint „Van Marwijké a meccs kulcsa”. A világbajnoki döntő nagy kérdése számomra is az, hogy mit fog lépni a holland szövetségi kapitány.

Az egyik járható út a mostani világbajnokságon látott Hollandia, mely teljesen szembement az eddigi hagyományokkal, mely egyáltalán nem volt látványos, cserébe viszont eredményesnek bizonyult. Már a csoportmérkőzések során megírtam, hogy változás történt: a Mechanikus Narancs Kíbernarancs lett és Hollandia kíméletlen gyilkológéppé változott. Hollandia válogatottja ezen a világbajnokságon sebészi pontossággal és kíméletlen magabiztossággal használta ki ellenfele hibáit. (Mások ezt úgy kommunikálják, hogy mázlista hollandok.)

A másik út teljesen egyértelmű: az a csapat nyeri meg a világbajnokságot, amelyik hollandabb focit fog játszani!

Tudom, hogy Hollandia le tudja győzni Spanyolországot. De azt is tudom, hogy Spanyolország az egyetlen csapat, amelyik tétmérkőzésen le tudja győzni Hollandiát. No és persze azt is tudom, hogy a jelenkor két legjobb fociválogatottja küzd meg egymással a világbajnoki címért. Nem féltem Hollandiát a spanyol válogatottól. Ám az is igaz, hogy Spanyolország csapatában van egy labarúgó, aki legyőzheti a hollandokat: Fernando Torres.

Feleséget vagy barátnőt lehet cserélni, de focicsapatot nem! Így aztán a holland szurkerblog olvasói számára egyáltalán nem lesz meglepő a tippem: a vb-döntő utáni ünnepségen a hollandok csapatkapitánya, Giovanni van Bronckhorst emeli majd magasba a világbajnoki trófeát.

Hollandia világbajnok lesz!

6 komment

Címkék: spanyolország hollandia döntő mechanikus narancs futball világbajnokság kíbernarancs

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FeroxX 2010.07.12. 01:00:10

az hogy lehet, hogy itt nincs komment ?!

pjo 2010.07.12. 03:59:29

Na akkor írok én ide, FeroxX!

Én egy nemzedékkel fiatalabb vagyok a szerzőtől, csabaxtól, nekem az első igazi futballélményem a '88-as eb volt. Azóta vagyok a holland foci híve (és klubszinten a Milan szurkolója, van Basten, Gullit, Rijkaard óta).

Most a vereség után jó volt kicsit nosztalgiázni, nézegettem jutyúbon videókat.
A világ valaha volt legnagyobb gólja ez:
www.youtube.com/watch?v=KVzRTQXu5EI

Valahogy így kellett volna ma illetve már tegnap este is játszani.
Kár volt ezeket a katalánokat megtanítani focizni...

pjo 2010.07.12. 04:01:06

Na akkor írok én ide, FeroxX!

Én egy nemzedékkel fiatalabb vagyok a szerzőtől, csabaxtól, nekem az első igazi futballélményem a '88-as eb volt. Azóta vagyok a holland foci híve (és klubszinten a Milan szurkolója, van Basten, Gullit, Rijkaard óta).

Most a vereség után jó volt kicsit nosztalgiázni, nézegettem jutyúbon videókat.
A világ valaha volt legnagyobb gólja ez:
www.youtube.com/watch?v=KVzRTQXu5EI

Valahogy így kellett volna ma illetve már tegnap este is játszani.
Kár volt ezeket a katalánokat megtanítani focizni...

pjo 2010.07.12. 04:03:29

Na akkor írok én ide, FeroxX!

Én egy nemzedékkel fiatalabb vagyok a szerzőtől, csabaxtól, nekem az első igazi futballélményem a '88-as eb volt. Azóta vagyok a holland foci híve (és klubszinten a Milan szurkolója, van Basten, Gullit, Rijkaard óta).

Most a vereség után jó volt kicsit nosztalgiázni, nézegettem jutyúbon videókat.
A világ valaha volt legnagyobb gólja ez:
www.youtube.com/watch?v=KVzRTQXu5EI

Valahogy így kellett volna ma illetve már tegnap este is játszani.
Kár volt ezeket a katalánokat megtanítani focizni...

pjo 2010.07.12. 04:20:33

Na akkor írok én ide, FeroxX!

Én egy nemzedékkel fiatalabb vagyok a szerzőtől, csabaxtól, nekem az első igazi futballélményem a '88-as eb volt. Azóta vagyok a holland foci híve (és klubszinten a Milan szurkolója, van Basten, Gullit, Rijkaard óta).

Most a vereség után jó volt kicsit nosztalgiázni, nézegettem jutyúbon videókat.
A világ valaha volt legnagyobb gólja ez: (No nem engedi belinkelni, így ezt próbálom inkább. Az utolsó gól, de érdemes végignézni az egészet.)
www.indavideo.hu/video/Best_of_Van_Basten/

Valahogy így kellett volna ma illetve már tegnap este is játszani.
Kár volt ezeket a katalánokat megtanítani focizni...

pjo 2010.07.12. 04:23:58

Na basszus!
Bocs mindenki. Nekem hibát írt ki. Azt hittem, nem enged jutyúbot linkelni, ezért próbáltam indavideoval, most meg már ott vannak a próbálkozásaim.
süti beállítások módosítása