Bekövetkezett. Bár mondjuk engem egyáltalán nem lepett meg, hogy Hollandia világbajnoki döntőt fog játszani, hiszen már a tavalyi vb-sorsoláskor is meg voltam győződve erről, és ezt azóta is rengetegszer hangoztattam, hogy döntős lesz a narancsmezes válogatott. Nagyon kevesen hittek nekem és majdnem mindenki legyintett, amikor megingathatatlanul és teljes meggyőződéssel mondtam, hogy Hollandia világbajnok lesz. A dél-afrikai vb kezdetekor a csapatok szurkerblogjai is elindultak. A blogok bemutatkozójában szereplő mondatok néhol szellemesek, mosolyt fakasztóak, máshol nagyképűek vagy túlzottan visszafogottak voltak. Mi, itt a holland blogon nem írtunk olyasmiket, hogy minket fogtok olvasni legtovább és még valamelyik érdektelen csapat blogját, de azt sem ígértük, hogy táncolni (na jó, egye fene, szambázni) tanítjuk majd az olvasókat. Hollandia szurkerblogján indulás óta ez olvasható: „1974 és 78 után ismét egyetlen cél lebeg szemünk előtt, azaz döntőig menetelni, eljutni Johannesburgba a Soccer City Stadionba és megnyerni első világbajnoki címünket. Hup Holland Hup!”

Nos, jelenleg az a helyzet, hogy 1974 és 1978 után Hollandia ismét a döntőig menetelt, eljutott Johannesburgba, a Soccer City Stadionba, ahol vasárnap azért játszik majd, hogy megnyerje első világbajnoki címét.

Szerencsére a kirakatcsapatok már a csoportmérkőzések és a nyolcaddöntők, de legkésőbb a negyeddöntők során mind kiestek. Nem volt meglepetés - legalábbis számomra nem -, s a világbajnokság legjobb négy csapata közé azok a válogatottak jutottak, akiknél a legjobban sikerült a formaidőzítés erre az egyhónapos sorozatterhelésre. Az elődöntők után sem ért meglepetés, hiszen a világ jelenlegi két legjobb fociválogatottja, Hollandia és Spanyolország játszhat majd a világbajnoki címért. Az elődöntők másik két résztvevője, Uruguay és Németország - szerintem - teljesen megérdemelten játszott elődöntőt. Uruguay elődöntője így elsőre túlzásnak tűnhet. Számomra ők voltak a vb egyik kellemes meglepetése, szerintem teljesen megérdemelten lettek elődöntősök. Döntőt nem érdemeltek, de az elődöntő megfelelő jutalom számukra a világbajnokságon mutatott nagyon jó produkcióért.

Számomra a vb másik meglepetéscsapata a fiatal német válogatott volt. Annyira szépen játszott a német csapat ezen a világbajnokságon, hogy csak lestem. Eddigi életem során már láttam néhány labdarúgó világ- és Európa-bajnokságot (1974 óta mindegyiket), de még soha nem beszéltem elismerően a német fociválogatott játékáról. Nem tetszett az elképzelés nélküli, brusztolós és szemellenzős erőfocijuk. A mostani német válogatott volt számomra az első, amelyik focizott, játszotta a futballt. Ahogy eddig sem, úgy ezután sem fogok szurkolni Németország válogatottjának (vagy német klubcsapatnak), de ez a mostani német válogatott minden dicséretet megérdemel. Tőlem is.

Nem véletlen, hogy Németország fociválogatottja eljutott az elődöntőig. Szellemesen, látványosan, ötletesen és eredményesen játszottak a fiatalok, de mindezek ellenére nagyon is jól látható volt, hogy amint náluk erősebb csapattal fognak játszani, véget ér a menetelésük. A sorsolás tudatában számomra egyértelmű volt, hogy a német válogatott számára a spanyolok jelentik majd a végállomást az elődöntőben. Az eltévedt angolok és a gyenge argentinok nem jelenthettek gondot számukra, de amint olyan csapattal találkoztak, amelyik nem adta oda nekik a játékszert, a fiatalok tehetetlenné váltak.

Hollandia világbajnoki döntőt fog játszani! Ennek nagyon örülök, de ez számomra egyáltalán nem meglepetés. Olyannyira természetes, mint a levegővétel. Ezen a blogon is többször megírtam, hogy Hollandia világbajnok lesz, és „a hollandok azért látogattak el a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokságra, mert csapatkapitányuknak, Giovanni van Bronckhorstnak jelenése van július 11-én este a johannesburgi Soccer City stadionban. A 35 éves korábbi Rangers-, Arsenal- és Barcelona-sztár ott veheti majd át azt az arany szobrocskát, melynek magassága 36 centiméter, súlya pedig 6175 gramm (ebből 4927 gramm színarany).”

Azt is jó előre megírtam, hogy Hollandia-Spanyolország döntő lesz a 2010-es labdarúgó világbajnokságon. Természetesen holland világbajnoki győzelmet várok. Ez lesz a hollandok legnehezebb mérkőzése. És világbajnoki döntő ide vagy oda, nem az okozhat gondot, hogy óriási a tét, hanem az, hogy Hollandiának a világ másik legjobb csapatával kell megküzdenie a világbajnoki serlegért.

Így szép világbajnokságot nyerni!

61 komment

Címkék: hollandia döntő futball világbajnokság kíbernarancs

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Black The Brightest 2010.07.08. 12:42:55

vagy így lesz szép elbukni! :)

tomfree 2010.07.08. 12:43:29

A VB kezdetén jóformán senki nem hitt a hollandokban. Megjátszottam az egyik fogadóirodában, hogy megnyerik a VB-t, akkor még a nevetséges 9,5X-es szorzót adták rájuk, érdekes, hogy ma ugyanott ők a legesélyesebbek az irodánál. Hajrá Hollandia!

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.08. 12:52:46

@tomfree: Én is holland vb-sikerre fogadtam és szintén 9,5 volt a szorzó. Valszeg ugyanazon napokban fogadhattunk.
Annak is örültem, amikor megláttam, hogy a Hollandia-Brazília mérkőzésnél négyszeres pénzt fizetnek a holland győzelemért. Naná, hogy nem teketóriáztam és azonnal fogadtam a holland győzelemre. Nem gyakran lehet ilyen könnyen pénzt nyerni.

F.Atti 2010.07.08. 13:00:48

Szép írás, remélem Isten szólt belőled! :-)
Vasárnap narancsárga lesz a nap! :-)

F.Atti 2010.07.08. 13:03:56

Én azért nem bíztam ennyire a Hollandokban, csak 8,5szeres pénzt fog hozni, de az is szép summa lesz! :-)

Zuzimama 2010.07.08. 13:16:12

@F.Atti: ugyanerre gondoltam, remélem narancssárgán fog lángolni az égbolt vasárnap!
:D

nabu 2010.07.08. 13:43:27

ÉN is már mióta szurkolok nekik és mióta hülyének néznek. Végre igazam lett. hajrá Hollandia!!!

geert 2010.07.08. 14:48:08

kikészítettem a narancs pólómat vasárnapra :)

TemplarOmega (törölt) 2010.07.08. 15:14:05

Mocskos nagy királyság lenne, ha nyernénk.

Gadling 2010.07.08. 15:25:18

"nagyon is jól látható volt, hogy amint náluk erősebb csapattal fognak játszni, véget ér a menetelésük"

Ez olyan volt, mint a kedvenc foci szakértős mondatom:
Ha ez bemegy, gól!

Gadling 2010.07.08. 15:27:12

Egyébként meg, hajrá Spanyolország!

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.07.08. 15:29:12

A tegnapi német-spanyolon csak bosszankodtam, az egyik csapat bénábban játszott, mint a másik. Csodálkozom, hogy ilyen nulla focival döntőbe jutottak a spanyolok. A holland meccseken viszont mindig jól szórakoztam, remélem, vasárnap is hozzák az eddigi formájukat!

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.08. 15:34:04

@Gadling: Ha bemegy, gól. Ha nem megy be, nem gól. :-)

answer 2010.07.08. 16:00:11

@TemplarOmega: királyság lesz, úgy érzem! ;)

2010.07.08. 16:14:51

jó mikor valaki eltalálja ezeket a dolgokat, a többi 15 blogot úgysem olvassa már senki, te meg jövendőmondó lettél

Karesz000 2010.07.08. 16:15:26

Persze az ember sok mindent mondhat. Ha a spanyol csapat ilyen rosszul játszik a döntőben is, akkor Hollandia nyer! (De szép is lenne[lesz])
Ha a narancsosokat nem nyomja össze a tét, akkor szintén nyernek.
De nagyon nehéz lesz. Megmondom őszintén, én egy kicsit félek...
Remélem, ahol Sneijder, Robben, van Bommel rúgja a labdát (vB. esetében néha a lábat is...), ott nem lesz gond! Oranje!!!

Huffington 2010.07.08. 16:36:43

@csabax: Akkor segítek neked lesörözni a bevételt, ha bejön!

sedre 2010.07.08. 16:37:14

kezdettől fogva olvasom a blogot, és annál az írásodnál, ahol megjósoltad az egész menetrendet, én még a spanyolokat nem éreztem odavalónak. (szerintem most se azok). Legyen egy szép 6-2. az úgy jó lesz mindenkinek?
Hup Holland!

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.08. 16:51:35

@sedre: Nem jósoltam meg a menetrendet, csak „lejátszottam” előre a vb-t. Tény és való, hogy holland-spanyol döntőt tippeltem. Mint ahogy az is tény, hogy én lettem volna a legjobban meglepve, ha teljesen eltalálom a vb forgatókönyvét. Szerencsére volt bőven, amit másként tippeltem, de ez így jó, különben ezután csak azon görcsölnék, hogy miért nem tudok öt nyerő számot eltalálni, amikor a lottó főnyereménye milliárd fölött van. :-)
Ám a holland-spanyol vb-döntő összejött!

Van Basten 2010.07.08. 17:12:17

@Karesz000: kicsit én is tartok a spanyoloktól, rohadt erős a védelmük és a középpályájuk, de ha valakik, a holland támadó négyes (Kuyt, Sneider, Robben, V.Persie) meg tudja őket bontani. Nagyon bízom Robben gyorsaságában, sztem az lehet a meccs kulcsa, ha ő 1x-2x a spanyolok mögé tud kerülni a szélen...
Hup Holland Hup!!!

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.08. 17:12:26

@vuvuzela importőr: Nem hiszem, hogy jövendőmondó lennék. Viszont igaz, hogy a döntő párosítását eltaláltam (nyilván jónéhányan mások is). Szerintem egyáltalán nem kellett jóstehetség a holland-spanyol döntő megtippeléséhez. Szerintem mindössze annyi volt a kulcsa a dolognak, hogy egyáltalán nem szabadott foglalkozni semmiféle múltbéli sikerrel, kudarccal, szimpátiával vagy ellenszenvvel, hanem csakis a vb-n résztvevő csapatok jelenlegi formájával és erejével.

FlyingKiwi 2010.07.08. 18:00:26

@csabax: Lehet, hogy megköveztek, de a brazilverés erősen a véletlen kategória volt. A vébén látott brazil válogatott egy jobb csapat, mint a holland. Ettől függetlenül az a meccs a brazilok hibájából jogosan hozott holland továbbjutást. Szóval szerintem erős túlzás azt mondani, hogy a világ két jelenlegi legjobb csapata játssza a döntőt, de mondjuk 2 a legjobb négyből. Sok sikert a döntőben.

Orulez 2010.07.08. 18:22:42

Holland örömünnep lesz. Irány Amszterdam.

Dok 2010.07.08. 18:31:08

@Goose-T:
"A tegnapi német-spanyolon csak bosszankodtam, az egyik csapat bénábban játszott, mint a másik. Csodálkozom, hogy ilyen nulla focival döntőbe jutottak a spanyolok"

Ízlések és ficamok.
Szerintem az USA-Ghána után ez volt a VB második legjobb meccse.
Iszonyú fejjáték* ment a pályán végig, és csak apróságokon múlott a dolog.

*nem ívelgetésre gondolok. :-D

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.08. 18:48:28

@FlyingKiwi: A brazilverés nem volt véletlen kategória, mert Brazíliát nem lehet csak úgy véletlenül legyőzni. Brazília egy nagyon-nagyon jó csapat, de azt is láthattuk ezen a világbajnokságon, hogy létezik olyan csapat, amelyik le tudja győzni Brazíliát. Igaz, hogy a hollandok nem játszottak szépen, és az is igaz, hogy a brazilok elsősorban saját maguknak köszönhetik a vereséget. Ám azt egy pillanatig sem szabad elfelejteni, hogy a nagyon-nagyon jó Brazília ellenfele egy olyan válogatott volt, amelyik rá tudta kényszeríteni akaratát a brazilokra. Nem sok válogatottat tudja legyőzni manapság Brazíliát. Hollandia világbajnokságon győzte le és ejtette ki a brazilokat.

@Dok: Számomra a Németország-Spanyolország a vb egyik legjobb mérkőzése volt. A spanyoloknak az első perctől az utolsóig nagyon kellett koncentrálniuk és nagyot kellett játszaniuk ahhoz, nehogy meglepje őket a lendületes német válogatott. Abban reménykedem, hogy a döntőben a spanyolok ennél rosszabbul fognak játszani, mert ha hozzák a németek elleni formát (vagy a még jobbjukat, mert a németek ellen mutatottnál lényegesen jobb focira is képesek), akkor Hollandiának a világbajnoki címhez nem lesz elég az eddigi vb-produkció.

FlyingKiwi 2010.07.08. 19:13:38

@csabax:
A brazil meccs azért véletlen kategória, mert a brazil csapat két olyan potyával kapott ki, amit 20 meccsenként egyszer mutatnak be. Az, meg hogy Hollandia ráerőltette akaratát a selecaora erős túlzás, 45 perc után 3-0-nak kellett volna lennie, ha a citromsárgák egy kicsit odafigyelnek. Ahogy Juan levette a pályáról Robbent, az apa-fiú játékra hasonlított. De tényleg nem akarom a hollandok érdemeit csökkenteni, úh ne értsétek félre. Jogosan vagytok a döntőben.

stars7726 2010.07.08. 20:07:29

@csabax: nem haragszol meg?
a brazilokat,csak véletlenül lehet legyőzni...
és a német-spanyol egy szar meccs volt.méltatlan egy elődöntőhöz.
az uruguay-holland,na az jó meccs volt.
persze nem a hollandok miatt.

szucs.adam 2010.07.08. 20:21:12

Nederland zal op zondag wereldkampioen zijn!!!
HUP HOLLAND HUP!!!
WES WE CAN!!! :D

sÜN! · http://bestseries.hu 2010.07.08. 21:17:01

KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB :) KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB
KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB KNVB

vakvarju 2010.07.08. 21:39:16

Bármelyik csapat lesz a világbajnok megérdemli! De azért hajrá Spanyolország!!!!!!!

Sir Black The Brightest 2010.07.08. 23:58:23

Miért van az embernek olyan érzése most, hogy a sok csalódott német drukker most spanyol verést vár a döntőben és lehúzza őket, hogy mekkora xarok voltak?! Ha a spanyolok szarok voltak akkor a németek mik? Ilyen könnyen elveri a germánokat egy szar csapat? Hallgassatok inkább Löw mesteretekre és fogadjátok el, hogy a világbajnoktól kaptatok ki. :) Nem szégyen az... Viszont ez a búrjánzó spanyol ellenesség már kicsit gusztustalan szerintem... Egy igazi német ilyet nem csinálna... Kamugermánok!

freagle 2010.07.09. 08:12:46

@csabax: Ne haragudj már, de te brazil-holland címén melyik meccset nézted?
Egy bő órán keresztül a hollandoknak közük nem volt a mérkőzéshez. Áldhatták a szerencséjüket (na meg a brazilok lezserségét), hogy csak egy gólt kaptak.
Sneider lövése egyértelműen Julio Césaron múlt, aki ekkora hibát 1000-ből 1-szer követ el. Ez szerintem nem holland érdem, csak holland mák.
A brazilok utána maguk estek össze, és maguk verték meg magukat. Nem hinném, hogy ezért az ellenfelet illetné dícséret.
Ha ehhez hozzátesszük a dánok öngólját, vagy a japán kapus bénázását, esetleg azt a cidrizést, amit az uruguayiak ellen kellett kiállnotok (egy szabálytalanságból, meg egy lesről született gól után, ugye), hát azért én visszavennék az arcból, hogy Hollandia mennyire is a legjobb csapat a világon.

Szerintem egy német-hollandon is simán alulmaradnának, és nagyon remélem, hogy a spanyolok is megverik őket!

robot_ 2010.07.09. 09:11:53

@freagle:
Hat.. volt mar erosebb is a holland csapat, es tenyleg volt szerencsejuk is.
De akkor legyunk teljesen oszintek:
Maicon gólja, ami utan elbogte magat, az mi volt? (É korea)
Pont egy olyan gol volt mint Sneijder golja. Ellotte, es az o erdeme hogy szerencseje volt. Az is kapushiba volt ugyanis.
Szerintem ezt kar boncolgatni. Az esely az, hogy milyen a max formaja mindket csapatnak, es nem az hogy eppen aktualisan milyen szerencseje volt kinek es mikor. (pl. spanyol paraguay meccsen... hat az a VB szerencseje volt)
Es ha ez alapjan vetjuk ossze a ket csapatot, akkor amennyiben a hollandok hozzak azt amire kepesek, es eddig azert nem lathattuk toluk a VB-n, akkor meg tudjak nyerni a meccset, sot... spanyolorszagnak kell osszeszednie magat, bar most az utolso meccsén a németek ellen mar legalabb nem jatszott nagyon rosszul.

Orulez 2010.07.09. 09:23:21

Olyan kib****tt unalmas magyarázni, hogy miért jutott be Hollandia a döntőbe és kinek kellene ott lennie, aki nincs. Brazilok...szerencsével győzhetőek le.Vagy nem. De nem tök mindegy? Van az a mondás, hogy a győzelmet nem kell megmagyarázni.Szóval, akinek nem tetszik, hogy Hollandia bejutott, az ne drukkoljon nekik, de hagyják már abba ezt a szerencsétlenkedést, hogy egy holland szurkerblogon bizonygassuk holland szurkolóként, hogy miért jó csapat Hollandia. Aki ezt nem látja be, azt nem is lehet meggyőzni.

Ahogy mondani szoktam:

ORANJE RULEZ!

Der_rosarote_Panther 2010.07.09. 10:52:55

@csabax: Számomra meg a német-spanyol a VB egyik legunalmasabb meccse volt. Én nem a taktikázást, kocentrációt és fegyelmezett védekezést szeretem a fociban, hanem a JÁTÉKOT. Amit néha a hollandok is mutatnak ezen a vébén. De sokkal inkább jellemző volt rájuk 2008-ban, 1998-ban, stb. Ennek ellenére csak ismételni tudom magam: ha így lesz Hollandia világbajnok, akkor az számomra ugyanúgy egy beteljesülés lesz. Ugyanakkor belátom, hogy valószínűleg csak azért találtam izgalmasnak az Oranje minden eddigi meccsét Dél-Afrikában, mert szénné izgultam magam a győzelem érdekében. :-)

Sir Black The Brightest 2010.07.09. 11:03:30

Amúgy azt nemártana mindenkinek elfogadni, hogy még a szakértők és újságírók is azt írták hogy Brazília legyőzte ÖNMAGÁT! Maradjunk annyiban, hogy 10 meccsből 3at nyernének a hollandok és ebből a 3ból most pont kifogtak 1et. Svájc is elverte a spanyolokat mégsem kétséges, hogy melyik a sokkal jobb csapat. Ettől függetlenül elégedett vagyok a döntővel. Hollandok is benne vannak az erőszint alapján a top 4 csapatba bár megnézném, hogy mit tudnának kezdeni a németekkel. Brazillokat szerencsésen kiejtették, de ez a foci. Nem erőszint alapján osztogatják a VBcímeket.

sedre 2010.07.09. 11:27:02

@VodkadrinkerPíter: Hollandia a világranglista 4. helyezettje. Bőven bennevan az esélyesek körében

Van Basten 2010.07.09. 11:34:14

Ezen a szinten a meccseken már momentumok döntenek (pl. bepattan-e a kapufáról a labda vagy sem, elenged a bíró egy lest vagy sem, stb. stb.) Úgyhogy szerintem is hagyjuk ezt a "Hollandiának mázlija van" fanyalgást, mert az összes hasonlóan jó csapatnak legalább ennyi mázlija volt. (hogy messzire ne menjek spanyoloknak mázlija volt, hogy Villa lesgólját megadták Portugália ellen, vagy amikor a lövése a kapufáról befelé pattant Paraguay ellen, stb, stb.) A világon van sztem kb. 5-6 válogatott, akik gyakorlatilag egyformák, bármlyik vb-t nyerhetne, pillanatnyi lélektani, mázli, taktikai húzások döntenek ennek vagy annak. Az elmúlt 20 évben Hollandia mindig ott volt a legjobb 5-6 csapat között, de mindig peche volt!! (általában a későbbi vb győztes tudta csak megállítani) Most Hollandiának jött ki a lépés, ez kijár már ennek a kis országnak, legközelebb majd másnak fog.
Hup Holland Hup!!

robot_ 2010.07.09. 11:37:31

@VodkadrinkerPíter:
1.) nem ertek egyet. Brazilia a holland meccset leszamitvamindig valahogy keson szerzett vezetest, meg É-korea ellen is csak a 60. percben, vagy akkorul. Ez nem volt egy eros brazil csapat. Azokkal szemben volt csak eros, akik kinyiltak, mint pl. Chile, es ott mondjuk hamarabb is tudott mar vezetni. De nem volt jol osszerakva annyira Brazilia most.
2.)@dokker mondandojat tudom ajanlani.
Most lehetne kezdeni, hogy ahhoz hogy szerencse legyen... bla-bla, KELL A LOVES, meg a HELYZET, es nekik volt. jol hasznaltak ki. Es?
Egyebkent meg csak nem is igaz h szerencsevel nyertek. Mert Sneijder labdaja kapura tartott, a Melo meg igy is kifele tolta azt a labdat a kapufa felé, csak nem eléggé. Ja, hogy ezzel zavarta a kapust, hat akkor szar a vedelem. De ez nem a hollandok mákja, hanem ez hatarozza meg hogy milyen nehezsegu az ellenfel. A masodik gol trivialis, egyszeruen jol fejelt, es Kuyt is jol tolta meg, Robben meg jol lott. Teljesen tipikus beivelos figura, amit minden csapat csinal, es gyakorol.
Na ugy tunik most megis megymagyaraztam a gyozelmet. Ezutan nem fogom :)

Sir Black The Brightest 2010.07.09. 12:09:04

Nem magyaráztad meg. Változatlanul azt mondom, hogy Brazília volt a szar amiért nem hozta azt a meccset. Remélem értitek a különbséget. Tehát nem Hollandia volt olyan húdejó hanem Brazília ült rá az eredményre és zuhant össze önmagához nem méltóan. Spanyol "mákokhoz" azért nem árt hozzátenni, hogy végig bunkerező csapatok ellen játszott ami nem is csoda. Egyértelműen minden meccsen ők voltak a jobbak és végül hozták is. A vereség azért nem volt benne a levegőben a Spanyol meccseken... Végig uralták a meccseket és végül nagy nehezen hozták a kötelezőt. Hollandiát sem szídtam amúgy mert ahogy mondtam szerintem is benne vannak a top 4 ben, de kétségeim vannak affelől, hogy jobbak e pl egy Németországnál. Brazílián meg lehet vitatkozni sokáig, de mindenki másképpen ítéli meg azt a győzelmet. Véleményem szerint nem volt lehengerlő a Holland csapat...

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.09. 12:39:57

@Der_rosarote_Panther: Nekem tetszett a német-spanyol. De az is igaz, hogy láttam már ennél jobb meccseket is.:-)

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.09. 12:42:13

@freagle: Hollandia válogatottja Johannesburgban van és a labdarúgó világbajnokság döntőjére készül.
Brazília fociválogatottja kiesett a vb-negyeddöntőben, és azóta már haza is utazott.

robot_ 2010.07.09. 13:35:10

@VodkadrinkerPíter:
De megmagyaraztam, csak nem ertetted meg:
Lehet veletlen az hogy megcsuszott Melo fejen a labda, de az nem lehet veletlen hogy beallt a kapus elé. Nem tudta hol a helye, ez pedig szervezetlen vedelemre utal, ami a gyenge csapatokra jellemzo. Ugyan a brazil nem kifejezetten gyenge csapat ezt allitom, de azt is, hogy vannak gyengesegei, amit a hollandok megtalaltak, mert nekik pont erosseguk pl messzirol lőni. Ez a hollandok érdeme, masreszt kiforgatni nem kell:
nem mondtam hogy "lehengerlo" volt a hollandok gyozelme, de jobbak voltak annak a meccsnek a masodik felidejeben, az elsoben pedig kevesebbet rugtak mint a brazilok. Inkabb en mondom hogy felesleges ezt mindenkepp raeroltetni a hollandokra. A spanyolok egyszer sem voltak lehengerloek, az elso 2 meccsukon kifejezetten maguk alatt teljesitettek. A brazilok is csak a kinyíló Chile ellen ertek el 3 golos kulonbseget. A nemeteket elismerem hogy lehengerloen fociztak, talan a leglehengerlobb volt a jatekuk, sajnalom is hogy a kritikus idopontban nem tudtak ugy feljonni a palyara.

robot_ 2010.07.09. 13:36:10

@csabax: +1

Ez egy rovidebb, de igen tetszetos megkozelitese a tenyeknek. :)

dvittore 2010.07.09. 14:33:33

@robot_: "de az nem lehet veletlen hogy beallt a kapus elé"
Ezt komolyan mondod? Láttál te már olyan szituációt, hogy ilyen esetben nem állnak a kapus előtt? A védő az emberét nézi, nem azt, hogy a kapus előtt áll-e vagy sem.

A kapusnak ilyenkor az a dolga, hogy "tarol" minden(ki)t és kiöklözi a labdát. Számos ilyen szituáció volt a VB-n, és annak rendje és módja szerint ilyenkor a kapus a saját védőjével csattan.

robot_ 2010.07.09. 14:51:10

@dvittore: Igen, van olyan vedelem ahol meg van mondva elore, van ahol pedig a kapus a pontrugas elott letisztazza a vedokkel, odaszólogat mindegyiknek amelyik utban van, hogy meddig johet.
Van olyan is ahol csattan, mert rosszul szamoljak ki. Itt a kapus szarul jart el. A vedo meg hiaba allt ott, nem tudta kifejelni csak beleerni. Megerdemelt gol volt, egy kapura lott labdabol szuletett, a vedelem pedig rossz volt.

h4ns 2010.07.09. 16:44:59

kar a holland blogon rugozni hogy megerdemelten vannak e a dontoben vagy sem
savanyu a szolo szaga van
felre ne ertesetek, ha valaki ruhelli ezt a holland csapatot akkor az en vagyok
de ok vannak ott, itt meg a nekik szurkolok, ne rontsuk el a szajizuket "bezzeg ha felipe melo nem lett volna" benyogesekkel
szakertsuk meg mashol a dolgot, a kukasokat meg hagyjuk orulni
fuerza paraguay :)

Valoda · http://nyelvmanias.blogspot.com 2010.07.09. 17:12:41

"Az elődöntők után sem ért meglepetés, hiszen a világ jelenlegi két legjobb fociválogatottja..."

Tévedés. A világ jelenlegi legjobb válogatottja, azaz Spanyolország játszik majd egy akármilyen csapattal, akik ezúttal a hollandok lesznek. Már előre röhögök a sírós kis orcájukon amivel konstatálják, hogy "majd legközelebb talán összejön"...mindenképp! Újabb 32év elteltével esetleg igen. :D
Vamos Espana! \o/

robot_ 2010.07.09. 17:20:43

@Valoda:
"Újabb 32év elteltével esetleg igen. :D"

ííííí--jujjjjjjj
Ezt nem kellett volna. Nagyon sok okbol nem:
Ez az elso hogy tortenete soran a 4 koze tudta magat verekedni spanyolorszag. Meg 1998-ban sem tudtak a csoportjukbol se kijutni. Tudod miert? Mert abbol a csoportbol Nigeria es Paraguay jutottak tovabb! :)
Rengeteget kell meg evtizedeken at tennie a spanyoloknak ahhoz hogy focinagyhatalom legyenek. ami most van az egyenlore kevesebb mitn tiz eve tart a spanyoloknal, majd meglatjuk mi lesz, de egyenlore :
A) a holland azert nagysagrendekkel nagyobb focinemzet, (egyebkent a mai napig holland edzok iranyitjak a barca utanpotlas kepzeset, ahol messi, xavi Iniesta, krkic ...stb ki lettek nevelve a La Masia-ban)
B) Bazmeg... vasarnap hollandia mostani csapata jaszik egy VB dontot spanyolorszag mostani csapataval. Valasszal egyet aztan szurkoljal azoknak. ennyi.

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.09. 17:21:52

De jó, hogy még van miért írni a holland blogra! :-)

freagle 2010.07.09. 21:34:00

@robot_: A brazil-koreain egy percig sem volt kérdés, ki a jobb és ki fog nyerni. Maicon gólja persze, hogy kapushiba volt valahol, de nyilvánvalóan lövésnek volt szánva.
A brazil-hollandon Sneijder lövéséig teljesen világos volt, hogy Brazilia simán nyer, semmi nem utalt arra, hogy a hollandok képesek lehetnek fordítani. Sneijder lövése inkább volt kapura tartó beadás, olyan "lesz-ami-lesz" lövés, ami normális esetben (1000-ből 999-szer) a kapus kezében hal el. Ez pont az a kivételes 1 volt, ami elsuhant és bement. Ez messze nem összevethető Maicon lövésével.
De még egyszer mondom, a lényeg, ami a csapat erejét mutatja, sokkal inkább az, hogy mennyire képes uralni a játékot. Ebben a brazilik is jobbak voltak a hollandoknál (az egyenlítésig...), a spanyolok meg minden meccsükön meggyőzőek voltak, még Svájc ellen is,ahol ugye kikaptak. Mert a focit végülis gólra játszák és nem fölényre, meg kontrollra... :-)

freagle 2010.07.09. 21:37:23

@csabax: Így van, nem mindig a jobbik nyer, hanem az, aki több gőlt képes a meccs alatt lőni. Tök mindegy, hogyan és miért.
Ettől izgalmas a foci! :-))))

robot_ 2010.07.09. 22:15:10

@freagle:
Hat ezek a sajat meglatasaid. Teljesen azt irtad le amit te átéltél, meg amiben "te biztos voltal vegig" a brazilokkal kapcsolatban. Nem ertek egyet, eza brazil vedelem szar volt, É-korea ellen is lehetett latni, egyaltalan nem csodalom hogynyertek a hollandok, es paraguay ellen sem, ahol v. Bronckhorst "lővéssé alakult beadása" :) eleg jol sikerult. Az a velemenyem, hogy Wesley Sneijder ha akar akkor be tud adni pontosan fejre. En biztosnak latom most is azt a lovest akarhogy nezem. Egyszeruen mas a velemenyem mint a tied.
De volt altalam is veletlennek latott megmozdulas. A szoglet fejesnel en ugy ereztem hogy Kuyt nem igy akart a labdaba erni, legalabbi a mozgasabol nem erre kovetkeztettem volna, de Sneijder megint esznel volt, eleg gyorsan reagalt ott is....

mréveiller 2010.07.10. 17:43:22

a spanyol csapat jobb, de bízom Sneijderben. Hajrá Hollandia!!!

athlon4 2010.07.11. 11:26:49

Ne törjük meg a hagyományt, hol van a holland suna vs. spanyol suna? :P

stars7726 2010.07.11. 13:00:52

@csabax: esetleg kezdőcsapatot v vmit lehetne olvasni a csapatról?

csabax · http://www.bacskaisport.hu 2010.07.11. 15:05:06

@stars7726: Várom én is a holland suna vs. spanyol punci döntő résztvevőit, legeltetni kell a szemet a vb-döntő előtt. Olvasnivaló csak a csajok után lesz. Az írás már javarészt összeállt, és remélem, hogy még a döntő előtt lesz időm begépelni és közzétenni. A holland kezdőcsapat egyértelműnek tűnik. Eltiltás nincs, tehát ha egészségileg is mindenki okés, akkor a szokásos kezdővel indít Hollandia: Stekelenburg - Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Van Bronckhorst, Kuyt, Van Bommel, de Jong, Robben, Sneijder, Van Persie.

robot_ 2010.07.11. 16:03:42

Oooo.. .bazmeg.. nem rakja be Elia-t Persie helyére... kááár
süti beállítások módosítása